تظاهرات در حمایت از پناهندگان و مهاجرين در سيدنی استراليا !

 

روز یکشنبه 11 آوریل یک گروه شبه فاشیستی و ضد مهاجر که رسما خواهان تصويب قوانین سخت تری در استراليا نسبت به پناهندگان و مهاجرين و در نتيحه برخورد شدیدتر دولت با پناهندگان میباشد بنام آ. پ.پ APP)  - Australian Protectionist Party)  ، اعلام کرده بود که در مقابل درب ورودی "ویلا وود" تظاهراتی بر علیه پناهندگان برگزار خواهند نمود. "ویلا وود" منطقه ایست که با دیواری از سیم خاردار محافظت میشود تا پناهندگان بازداشتی امکان خروج از آنجا را نداشته باشند.  در مخالفت با اين دار و دسته ارتجاعی، نیروهای چپ و مترقی با اتحاد بر علیه نژاد پرستی فراخوان تظاهراتی در همان محل را داده بودند که نیروهای متفاوت از مليتهای گوناگون از جمله هواداران چريکهای فدائی خلق ایران در این تظاهرات شرکت داشتند. تا ضمن مخالفت با اين گروه مرتجع ، از پناهندگان و حق پناهندگی دفاع نمايند. تظاهرات نيرو های مترقی ساعت 2 بعد از ظهر روز يکشنبه در مقابل در ورودی منطقه بازداشتی پناهندگان شروع شد.

 

پلیس تمامی منطقه را تحت نظر گرفته بود.  تظاهرات با شعارهائی که از حقوق پناهندگان حمایت میکرد و نیز مخالفت با قوانین ضد پناهندگی دولت استرالیا و حزب کارگر شروع شد و در ادامه تظاهر کنندگان به راه پيمائی پرداخته و سخنرانی هائی نیز از طرف افراد متفاوت در همين رابطه ايراد شد. در هنگام تظاهرات اعتراضی نيرو های مترقی ، از گروه فوق الذکر کسی در منطقه  دیده نمیشد بجز یک فرد که پیراهنی که اسم آ.پ.پ. روی آن درج شده بود پوشيده بود . و اين فرد هم در شرايطی که جمعيت بر علیه نژاد پرستی شعار می دادند توسط پلیس از آن محل خارج گردید.

 

تظاهر کنندگان بعد از حدود یک ساعت سر دادن شعار های ضد نژاد پرستی و مخالفت با قوانین دولت بر عليه پناهندگان و حمایت از حقوق پناهندگان شروع به حرکت در اطراف آن منطقه نمودند.  البته پلیس شديدا در تلاش بود تا اين راه پيمائی را مهار نمايد.  بعد از طی مسیری طولانی وقتي که راه پيمايان قصد بازگشت به محل اولیه را داشتند با صف پلیس و ماشین های پليس که در عرض خیابان پارک شده بود  و مانع از بازگشت تظاهر کنندگان به آن محل می شد، مواجه شدند.  پليس بخاطر حمایت از آن گروه ارتجاعی که حدودا 15 نفر بودند و یعد از شروع راه پيمائی نيرو های چپ و مترقی در آنجا حضور پیدا کرده بودند نگذاشت تا آن نيرو ها بار ديگر به اين محل باز گردند.  در جريان این راه پیمائی مردم مسکونی و اتوموبیل هائی که از محل میگذشتند به اشکال مختلف حمایت خود را از تظاهرات نيرو های مترقی نشان میدادند. 

 

نيرو های چپ و  مترقی  در شرايطی به اين تظاهرات موفقيت آميز مبادرت نمودند که که دولت حزب کارگر با نزدیک شدن انتخابات قانون جدیدی را وضع نموده که  پرونده های پناه جويان  سریلانکائی به مدت سه ماه و اتباع افغانستان برای 6 ماه رسما بررسی نخواهند شد.  بر اساس اين طرح  اگر دولت تشخيص دهد که وضعیت اين دو کشور بهتر شده است آنگاه حق دارد تا  پناه جويان اين دو کشور را به کشورشان باز گرداند.

 

هواداران چريکهای فدائی خلق ايران - سيدنی

 

12 آپريل 2010