گزارشی از تظاهرات لندن در دفاع از جان دانشجویان اسیر  در چنگال جمهوری اسلامی!

 

بعد از ظهر امروز 22 دسامبر ، تظاهرات بزرگی در اعتراض به دستگیری ده ها تن از فعالین دانشجویی که در هفته های اخیر توسط مزدوران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در دانشگاه ها دستگیر و زندانی شده اند در شهر لندن برگزار شد. در این تظاهرات فعالین سازمان های  سیاسی مختلف و تعدادی از فعالین سیاسی منفرد شرکت نمودند. تظاهرات در قسمت جلوی ساختمان بی بی سی در یکی از شلوغ ترین نقاط شهر برگزار شد و هر یک از نیروها که با انتشار فراخوان جداگانه خود به سازماندهی نيرو های خود پرداخته بودند، ضمن در دست داشتن پلاکاردها و شعارهای شان در آن محل تجمع کردند. به این ترتیب تعداد بسیار زیادی از ایرانیان مخالف رژیم در صفوف مختلف در این حرکت اعتراضی شرکت نمودند. فعالین چریکهای فدایی خلق ایران و سازمان دمکراتیک و ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان نیز به سهم خود از قبل با صدور فراخوانی ضمن محکوم کردن سرکوب وحشیانه دانشجویان توسط جمهوری اسلامی از تمامی ایرانیان مبارز و مترقی خواسته بودند تا در دفاع از جان دانشجویان دستگیر شده در این حرکت شرکت کنند. در حمایت از فراخوان مشترک اين دو تشکيلات ، گروهی از رفقای مبارز و انقلابی ترکیه نیز در دفاع از جنبش انقلابی مردم ایران به این تظاهرات پیوستند. 

 

 

 

تظاهر کنندگان با سر دادن فریادهای "مرگ بر جمهوری اسلامی" به زبانهای انگلیسی و فارسی ، شعار می دادند: "تمامی دانشجویان زندانی باید آزاد شوند" ، "از جنبش دانشجویی در ایران دفاع کنید" ، "از جنبش کارگری در ایران دفاع کنید و فعالین کارگری زندانی ، باید فورا آزاد شوند"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" ، "سرکوب و سنگسار زنان باید متوقف شود" و ... همچنین در این حرکت برای افشای چهره ضد خلقی رژیم جمهوری اسلامی در افکار عمومی سخنانی به زبان انگلیسی در توضیح جنایات جمهوری اسلامی در حق کارگران و دانشجویان و خلقهای تحت ستم ایران و سکوت بیشرمانه بلندگوهای تبلیغاتی بورژوایی نظیر بی بی سی در انعکاس این جنایات ایراد شد.

 

تظاهرات امروز لندن حرکت مبارزاتی گسترده و موفقی در حمایت از جنبش انقلابی مردم ایران و رساندن صدای حق طلبانه  توده های تحت ستم و بویژه دانشجویان اسیر در چنگال رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بود که با استقبال وسیع ایرانیان مبارز شهر لندن برگزار شد.

 

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن

1دی 1386 -  22 دسامبر 2007