در گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن

اسلو - نروژ

 

عصر روز 8 مارس در میدان "کارگر" شهر اسلو ، فعالین چریکهای فدایی خلق برای اعتراض به سیاست های زن ستیز و شرایط ظالمانه ای که رژیم وابسته به سرمایه داری جمهوری اسلامی برای مردم تحت ستم جامعه ما بالاخص زنان به وجود آورده اند ، در راهپیمایی ای که به این منظور سازمان داده شده بود شرکت کردند.

 

در این راهپیمایی فعالین "حزب کمونیست ایران" و تعداد قابل توجهی از ایرانیان مقیم اسلو نیز در آن حضور داشتند.  شعارهایی مانند "زنده باد 8 مارس" ،" زنده باد سوسیالیسم" و "جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد" سر داده شد و جمعیت حاضر ضمن دفاع از مطالبات و مبارزات برحق زنان تحت ستم ایران، انزجار خود را از رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی اعلام نمودند. بدنبال این راهپیمایی موفقیت آمیز که توجه مردم منطقه را بخود جلب کرده بود، مراسمی توسط فعالین حزب کمونیست ایران و فعالین چریکهای فدایی خلق در نروژ در سالن "آنتی راسیسم سنتر" برگزار شد. در این مراسم نیز تعدادی از فعالین سیاسی و بویژه فعالین سیاسی زن شرکت داشتند و چند تن از رفقا و حاضرین به سخنرانی و قرائت اطلاعیه هایی در مورد جنبش زنان و تجارب تاریخی و مطالبات و خواست های زنان تحت ستم پرداختند و بحث های پر بار و با ارزشی در این زمینه صورت گرفت.

 

از جمله بحث های این مراسم تاکید بر این واقعیت بود که سرمایه داری جهانی - امپریالیسم - به نام آزادی و دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در آفریقا و خاور میانه با حمایت از مرتجعین ، رژيم های دیکتاتوری بر سر کار می آورد که بطور روزمره زندگی فردی و اجتماعی کل جامعه بالاخص زنان را تحت فشار قرار داده اند. امری که  با وضوح تمام نشان می دهد که در واقع ستم بر زن ذاتی نظام سرمایه داری می باشد؛ نظام استثمارگری که در همه جا فرهنگ مرد سالارانه را جهت حفاظت از مناسبات ارتجاعی خود باز تولید می کند. بنابراین زنان ما باید همراه با مردان آگاه و انقلابی ، علیه نظم سرمایه داری جهانی دست به انقلابی اجتماعی بزنند تا با نابودی علت اصلی انقیاد زنان، شرایط رهایی زنان مهیا گردد.

 

در پایان ضمن تاکید بر مطالبات و مبارزات قهرمانانه زنان ایران علیه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی، به زنان آگاه و قهرمانی که در رژیم های شاه و شیخ برای دفاع از آزادی و برابری ، جان شیرین شان را فدای آرمان های انسانی و انقلابی شان نمودند و پرچم رهایی زنان را با خون خود آذین بستند ، درود میفرستیم.

 

فعالین چریکهای فدایی خلق ايران – اسلو ، نروژ

10 مارس 2013