گزارشی از یک حرکت موفقیت آمیز !

 

پنجشنبه ۱۱ فوريه در سی و يکمين ساگرد قيام با شکوه توده ها در سال ۱۳۵۷ از ساعت ۴ الی ۷ بعد ازظهر، شهر لوس آنجلس شاهد تظاهرات وسيعی بود که در مقابل ساختمان فدرال  بر عليه رژيم دار و شکنجه  جمهوری اسلامی و در دفاع از مبارزات دليرانه مردم در داخل که لرزه  بر اندام نکبت زده ديکتاتوری حاکم انداخته است ، برگزار گرديد. درمحلی که پليس برای تجمع معترضين تعيين کرده بود ، گرايشات مختلف سياسی هر يک در صف مستقل خود و با بنر ها و پرچم های خاص خودشان شرکت کرده بودند.  سلطنت طلبان ، سبز های مدافع اسلام "ناب محمدی" ، فعالين چپ از جمله نيروهای حاضر در اين محل بودند. طبق گزارش "سی ان ان" بيش از هزار و پانصد نفر در اين تجمع اعتراضی شرکت داشتند. در جريان اين تجمع اعتراضی فعالين چپ حدود ۳۵۰ اطلاعيه در ميان جمعيت پخش کردند که با استقبال فراوان تظاهرکنندگان مواجه شد. 

 

سلطنت طلبان و جريان سبز که از امکانات تبليغاتی وسيع تری در اين شهر  برخوردارند توانسته بودند در بستر تنفرمردم از سلطه ديکتاتوری حاکم ، شمار کثيری از مردم که واقعا ازحاکميت جمهوری اسلامی به تنگ آمده اند را در صفوف خود جمع کرده و اعتراض آنها را در زير شعار های بی محتوای خود به هرز ببرند. شعارهائی همچون "رفراندم اين است شعار مردم " و "يا حسين ، مير حسين" (شعار های سبز ها) و يا "آزادی برای ايران" ، "سازمان ملل توجه توجه" (شعارهای سلطنت طلبان) خود بروشنی ماهيت ضد مردمی و ارتجاعی اين جريانات را به نمايش می گذاشت. هر کدام از اين جريانات در محلی از چهار راه بزرگی که مقابل ساختمان فدرال قرار دارد مستقر شده بودند.  با شروع اعتراض بيش از ۳۰ نفر از فعالين چپ  با در دست داشتن بنر هائی که شعار هائی مانند "مرگ بر رژيم جمهوری اسلامی و اربابان امپرياليستش" بعلاوه شعار "سوسياليسم يا بربريت" و همچنين تصاويری از جنايات جمهوری اسلامی چه در دوره موسوی و چه در دوره احمدی نژاد بر آنها نقش بسته بود ، در محل جداگانه ای تجمع نموده و به سر دادن شعار های انقلابی از طريق بلندگوی خود پرداختند. تاثير شعار های فعالين چپ آنقدر بود که بويژه سبب برآشفتگی و عصبانيت سبز های "ناب محمدی" گرديد.  تا جائی که چند بار برخی از آنها آمدند و دست به تهديد چپ ها زدند که با مقامت سخت آنها روبرو شدند.  فعالين چپ ، بعدا دست به ابتکار جالبی زده و شروع به حرکت و دور زدن در چهار راه مقابل ساختمان فدرال زدند. آنها ضمن حرکت شعار هايشان را با صدای بلند از طريق بلندگو فرياد می زدند.  به طوری که شمار قابل ملاحظه ای از مردمی که فريب تبليغات سلطنت طلبان و سبزها را خورده بودند ، تحت تاثير قرار داده و آنها با تکرار شعار های فعالين چپ به حرکت آنها پيوستند. شعار های کوبنده فعالين چپ چه در حين حرکت به دور چهار راه و چه در حين اين تظاهرات از اين  قرار بود:  "مرگ بر رژيم جمهوری اسلامی" ، "جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود بايد گردد" ، "کارگر، دانشجو، اتحاد اتحاد" ، "مرگ بر موسوی فريبکار" ، "نه احمدی، نه موسوی، مرگ بر بيت رهبری" ، "مرگ بر اصل ولايت فقيه" ، "زندانی سياسی به همت توده ها آزاد بايد گردد" ، "ميکشم ميکشم آنکه برادرم کشت" و همچنين شعارهائی مانند "انقلاب ، انقلاب اين است شعار مردم"، "مرگ بر اين حکومت زن ستيز" ، "مرگ بر استبداد ، چه سلطنت چه اسلام" ، "ما زن و مرد جنگيم بجنگ تا بجنگيم" و "مرگ بر رژيم جمهوری اسلامی و حاميان امپرياليست اش" از جمله شعار هائی بود که آنها در اين حرکت سر دادند.

 

تجربه اين حرکت موفقيت آميز برای خود ما با روشنی تمام نشان داد که روش کار ما با در نظر گرفتن نيرويمان دستاورد نسبتا خوبی داشت. در حاليکه با توجه به حضور سلطنت طلبان و سبز ها در محل ، برخی از رفقای چپ حتی مايل به شرکت در اين حرکت نبودند اما روش کار ما و مبادرت به حرکت در مقابل اين محل آنها را نيز متقاعد نمود که حرکت ما درست و مثبت بوده است.  از آنجا که تعداد زيادی از کسانی که تحت تاثير تبليغات سطنت طلبان و سبز ها در اين حرکت شرکت کرده بودند  به خاطر ناآگاهی و نبود آلترناتيو به اين امر مبادرت کرده بودند با ديدن تحرک فعالين چپ در اين حرکت عملا شعار های آنها را سر داده و اين امر تاثير خيلی خوبی بر جای گذاشت.  تجربه نشان داد که طرح شعار های درست و انقلابی و يک دلی رفقای چپ در اين حرکت  رمز موفقيت آنها بوده است.

 

جمعی از فعالين چپ در کاليفرنيای جنوبی

۱۴ فوريه ۲۰۱۰