گزارشی از جلسه پلتاکی بزرگداشت یاد زندانیان سیاسی قتل عام شده

 توسط رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی در دهه 60!

در بزرگداشت یاد زندانیان سیاسی در دهه 60 و بویژه هزاران زندانی سیاسی کمونیست و آزادیخواه که در تابستان سال 67 توسط رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی وحشیانه قتل عام شدند، روز شنبه 3 سپتامبر 2011، یک جلسه سخنرانی و بحث آزاد در اتاق چریکهای فدایی خلق ایران در پالتاک برگزار شد. در این جلسه رفیق محمد هُشی از زندانیان سیاسی دهه 60 و از بازماندگان قتل عام اسرای دربند در تابستان 67، گفتاری را تحت عنوان "تاریخ را تحریف نکنید" ارائه داد. او در سخنرانی خویش ضمن بازگو کردن گوشه هایی از خاطرات خویش از آن دوران سیاه و ارج نهادن بر مقاومت و مبارزه زندانیان سیاسی، به نقش رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی و بویژه اصلاح طلبان حکومتی در این کشتار بیرحمانه پرداخت و تلاشهای کنونی دار و دسته موسوی و همکیشانش را برای "بخشیدن" و به "فراموشی" سپردن این قصابی وحشیانه در دوران زمامداریشان و همچنین کوشش های امروز آنان برای پوشاندن دستهای کثیفشان در این جنایت تاریخی بر علیه نسلی از پاکترین فرزندان مبارز کشور ما را افشا کرد. در ادامه این جلسه دوستان و رفقای حاضر در جلسه نیز در بخش پرسش و پاسخ و تبادل نظر، با طرح سوالات و نظرات خویش یک صدا ضمن محکوم کردن جنایات جمهوری اسلامی در این کشتار تاریخی  و تاکید بر مسئولیت همه دار و دسته های ضد خلقی جمهوری اسلامی در جنایات حکومتی، بر خواست بر حق بازماندگان قربانیان دهه 60 و توده های تحت ستم ما برای محاکمه آمرین و عاملین این جنایات در یک دادگاه خلقی و مجازات آنان و بر ضرورت سرنگونی تمامیت دیکتاتوری حاکم تاکید کردند. به روالی که از طرف نیروهای راست در چند سال اخیر در مراسم های یادبود زندانیان سیاسی دهه 60 مطرح می شود - و امروز بعضی ها ندانسته به تکرار آن می پردازند- "بحث اعدام" نیز در این جلسه مطرح شد که از آنجا که به بحث اصلی ربط نداشت اکثرا روی آن متمرکز نشدند. اصل مسأله این است: با توجه به این که کمونیست ها برای جامعه ای مبارزه می کنند که در آن از شکنجه و اعدام خبری نباشد، نیروهای راست با سوء استفاده از این اعتقاد، می کوشند درست در روزهای یاد آوری جنایات جمهوری اسلامی در حق مردم ایران در دهه 60، در پوشش لغو اعدام ایده بخشش جنایت کاران و قاتلین مردم را در میان انقلابیون اشاعه دهند. در حالی که بدون سرنگونی جمهوری اسلامی و مجازات همه جنایتکاران به دست توانای توده ها، نه امکان برقراری حکومتی مردمی وجود دارد و نه رسیدن به جامعه عاری از هر گونه ظلم و خشونت.

در بخش دیگری از بحثها به دلایل واقعی و نیازهای ضد خلقی جمهوری اسلامی برای سازمان دادن این جنایت دهشتناک در دهه 60 پرداخته شد و تاکید گشت که رژیم جمهوری اسلامی به مثابه رژیم تأمین کننده منافع سرمایه داران زالو صفت جهانی و بورژوازی وابسته به امپریالیسم در ایران از آنجا که توسط امپریالیست ها برای سرکوب انقلاب به قدرت رسانده شده بود، با این نسل کشی در واقع در جهت وظایفی عمل کرد که برای حفظ نظام ضد خلقی موجود بر عهده وی گذاشته شده بود. در جریان این جلسه مزدوران رژیم ضد خلقی جمهوری اسلامی و از جمله "سربازان گمنام امام زمان" که تحمل برگزاری جلسات افشاگرانه بر علیه جنایات ضد خلقی این حکومت و اربابان آنها را ندارند، کوشیدند تا با حک کردن اتاق و حملات اینترنتی در کار این جلسه اختلال بوجود آورند و آن را به تعطیلی به کشانند که با عکس العمل سریع رفقای گرداننده اتاق، این اقدام کثیف آنان خيلی زود خنثی شد و بحث ها  و افشاگری ها با شدت بیشتری ادامه یافت.

در طول این جلسه به یاد جانباختگان مبارز آن دهه هولناک و بزرگداشت مقاومت و مبارزه آن عزیزان موسیقی انقلابی و اشعار انقلابی پخش شد و وصیت نامه پرشور یکی از چریک های فدایی خلق، رفیق فراموش نشدنی حسن (شهرام) حسین خانی که در 16 شهريور 1362 در زندان ديزل آباد کرمانشاه به دست دژخيمان جمهوری اسلامی اعدام گردید، خوانده شد.

بیش از 120 تن در این جلسه پلتاکی بزرگداشت یاد زندانیان سیاسی دهه 60 شرکت کردند و با نظرات و ایده های خود به غنای بحث ها افزودند. این جلسه پس از گذشت حدود 5 ساعت سخنرانی و بحث و گفتگو ، با پخش سرود انترناسیونال به کار خود پایان داد.