گزارشی از تجمع اعتراضی در پشتيبانی از مبارزات کارگران هفت تپه در لندن !

 

 

در حمايت از خواستهای بر حق کارگران هفت تپه و در اعتراض به سياستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی در مواجهه با موج گسترده اعتراضات کارگری اخير در ايران ، در تاريخ شنبه 13 اکتبر2007 تجمع اعتراضی ای در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن بر گزار شد. "فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن" و "سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان" از جمله نيرو هائی بودند که جهت بر پائی اين حرکت اعتراضی فراخوان داده بودند.  در طی این تجمع اعتراضی که از ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر برگزار شد جمعی از جریانات و ایرانیان مخالف رژیم جمهوری اسلامی شرکت نموده و ضمن اعلام پشتیبانی از اعتصاب کارگران  هفت تپه سياستهای سرکوبگرانه  جمهوری اسلامی را محکوم نمودند.

 

کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه خوزستان ماههاست که حتی حقوق بخور و نمیر خود را نیز دریافت نکرده اند. کارگران این کارخانه در طی پانزده ماه گذشته برای تحقق درخواسته های بحق خود که همانا دریافت بموقع دستمزدهایشان می باشد بار ها به اعتراض برخاسته اند. و هر بار با دریافت بخشی از حقوق خود و وعده و وعید های متعدد مسئولان سودجو و سرکوبگر این کارخانه به سر کار بازگشته اند.

 

این بار نیز از تاریخ شنبه 7 مهر 1386، بیش از 2500 تن از کارگران کارخانه فوق که به مدت چهار ماه است حقوقی دریافت نکرده اند ، اقدام به اعتصاب کرده و اعلام داشته اند که تا دستيابی به خواستهای خود از پای نخواهند نشست. اعتصاب کارگران تاکنون تداوم يافته و  پشتیبانی و حمایت عملی کارگران برخی از کارخانه های دیگر از جمله "قند دزفول" را نیز کسب نموده است .  کارگران کارخانه "ایران خود رو" نیز از جمله کارگرانی بودند که با صدور بیانیه ایی حمایت خود را از کارگران مبارز نیشکر هفت تپه و خواستهای آنها ابراز نمودند.

 

در جريان تجمع اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن شرکت کنندگان  با سر دادن شعار هایی ضمن ابراز همبستگی با کارگران نيشکر هفت تپه، خواهان آزادی تمامی کارگران دستگیر شده گشتند و در پشتیبانی از خواستها و مبارزات کارگران، دانشجویان، زنان و ... شعار داده و  خواستار سرنگونی رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی با همه جناح های ضد خلقی آن شدند.

 

برخی از شعارهای این تظاهرات که به دو زبان فارسی و انگلیسی ایراد شدند ، به قرار زیر بود: "کارگر زندانی آزاد باید گردد" ، "از جنبش کارگری و مبارزات کارگران دفاع کنید" ، "مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی" ، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" ، "جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد"   و...

 

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با نصب پلاکارد های متعددی که منعکس کنندۀ خواسته های کارگران مبارز ایران بود از آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی حمايت کرده و پشتيبانی خود را از مبارزات اخیر کارگران اعلام نمودند .در اين پلاکاردها  همچنين شعارهایی در محکومیت جنایات و سرکوبگریهای رژیم جمهوری اسلامی در حق کارگران، زنان، دانشجویان و خلقهای تحت ستم ایران به نمایش گذارده شده بود.

 

فعالين چريکهای فدائی خلق ايران در لندن

 

7 مهر 1386 -  13 اکتبر 2007

 

                                                           

بازگشت به صفحه اصلی

http:/www.siahkal.com