گزارشی  از اعتراض به اعدامهای اخير در گوتنبرگ - سوئد

رژیم دار و شکنجه جمهوری اسلامی در هراس مواجهه با طوفان خشم اعتراضی مردم در ایران تلاش میکند به ریسمان اعدام متوسل شود. سردمداران رژیم موج جدیدی از اعدام ها را با هدف تشدید فضای رعب و وحشت در جامعه سازمان داداه اند. اما این تلاش های جنون آمیز جمهوری اسلامی  نفرت و اعتراض توده هاو ضرورت سرنگونی کل این ماشین تولید جنایت را سرعت می بخشد . در اعتراض به اين وحشيگری هواداران چریک های فدایی خلق ایران، کانون همبستگی با کارگران ایران ـ گوتنبرگ (سوئد) و کانون پناهجویان ایرانی دست به حرکتی مشترک زدند، تا در حد توان خود، مهر سکوت رسانه ها بویژه رسانه های وابسته به دولت دست راستی را در هم بشکنند.

در روز 28 ژانویه 2011 در يک حرکت هماهنگ يک آکسیون اعتراضی در مقابل دفتر پرتیتراژترین روزنامه ی صبح این شهر « یتوبوری پستن» برگزاری شد.  معترضین با پلاکاردهایی به زبان سوئدی در محل ورودی این روزنامه تجمع کردند وتعدادی از معترضين به دفتر روزنامه مراجعه کرده خواهان صحبت با سردبیر و یا یک خبرنگار آگاه به امور ایران شدند. درخواست های تظاهرکنندگان در چند مورد مهم خلاصه می شد. محکوم کردن سکوت دولت سوئد و رسانه های سوئدی، انعکاس اخبار جنایات رژیم ایران به افکار عمومی سوئد، آزادی بی قید وشرط زندانیان سیاسی در ایران، پایان دادن به اعدام ها در ایران ! احكام اعدام بايدهر چه سريعتر ملغى گردد، ایران کشوری است نا امن بنابراين پناهجویان را نبايد به ایران باز گرداند.

در پلاکاردهائی که تظاهرکنندگان حمل می کردند اطلاعات دقيقی در مورد اعدام ها در ایران درج شده بود و همچنين چند پرسش جلب توجه می کرد.

 آیا می دانید که رژیم ایران نسبت به جمعیت، بالاترین رقم اعدام ها را در جهان داراست؟ آیا میدانید درمدت يکماه گذشته بيش از۹۷ نفرتوسط رژيم اسلامی به جوخه های اعدام سپرده شده اند؟  آیا می دانید طبق آخرین آمارها درهرهشت ساعت یک نفردرایران اعدام می شود ؟ درکناراین پلاکادرها تظاهرکنندگان دهها نسخه عکس ازاعدام ها وتصاویر دهشتناک بدارآویختن محکومان به اعدام با خود حمل می کردند. بالاخره با پایداری معترضین يکی ازخبرنگاران سوئدی روزنامه  به پيش آنها  آمد. خبرنگار مذبور ضمن اعلام این مطلب که بارها در ماه های اخیر پیرامون ایران نوشته است، ابراز تاسف کرد که در حال حاضر بیشترین نگاهشان به وقایع تونس و مصر است و به همین دلیل از ایران دور مانده اند. او قول داد با توجه به سطح وسیع اطلاعات و بویژه عکس هایی که به دست این روزنامه می رسد، در هفته ی آینده مقاله ای در رابطه با ایران تهیه و به چاپ برساند. نمایندگان معترضین شرایط امروز ایران را با شرایط دهه ی شصت و کشتار زندانیان سیاسی پیوند داده و خاطر نشان کردند که در بین زندانیان سیاسی اعدام شده، زندانیان دهه ی شصت که سال ها بی محاکمه در زندان بسر برده و پس از سال ها زجر و شکنجه آزاد شدند، به چشم می خورند. نمایندگان معترضین به اعدام و شکنجه در این باره به خبرنگار توضیح دادند که جمهوری اسلامی به زندانیان دهه ی شصت که در ماه ها ی اخیر اعدام و یا در لیست اعدام هستند، گفته است: ما اشتباه کردیم که شما را در همان سال ها اعدام نکردیم.

معترضين همچنين به مسئله ی نا امن بودن ایران و ضرورت توقف اخراج متقاضیان پناهندگی اشاره کرده و در همین رابطه  سیاست دولت سوئد مبنی بر دعوت ازنمایندگان مجلس ارتجاع  جمهوری اسلامی و نیروهای سرکوب انتظامی رژیم که در ماه های اخیرصورت گرفته را محکوم نموده و اعلام کردند که چنين سياستهائی عملا موجب نقض حق انسانی پناهندگانی می شود. آنها سپس به خبرنگار توضیح دادند که پناهندگان از جهنم جمهوری اسلامی فرار کرده اند، تا بتوانند جان خود را نجات دهند و صدای اعتراض مردم به جان آمده ی ایران باشند.

در ادامه برگزارکنندگان اين حرکت مبارزاتی تصميم گرفتند به یکی از پاساژهای پر رفت و آمد تجاری در مرکز شهر رفته و با برافراشتن پلاکاردها و عکس های اعدامیان به اطلاع رسانی مستقیم بین مردم مبادرت نمايند. تظاهرکنندگان ضمن افشاگری بر عليه رژيم دار و شکنجه جمهوری اسلامی  از مردمی که با تعجب به عکس های اعدامهای اخير خيره شده بودند  می خواستند تا در برابر مماشات طلبی دولت دست راستی حاکم سکوت نکرده و به اعتراض برخيزند. این حرکت نزدیک به دو ساعت ادامه داشت و با استقبال و همدردی بسیار از طرف مردم روبرو شد و نتایج مثبتی در بر داشت که بعدا برگزارکنندگان اين حرکت اعتراضی تصميم گرفتند این کار یعنی حضور مستقیم بین مردم در همان پاساژ را نزدیک به دو هفته ادامه دهند و در آخرین روز، خارج از آن پاساژ اقدام به بر پایی نمایشگاه عکس جهت افشای جنایت های جمهوری اسلامی نمایند .

هواداران چريکهای فدائی خلق ايران در گوتنبرگ - سوئد

10 بهمن 1389 -  30 ژانويه 2011