چند خبر از کردستان

 

1- به گزارش مطبوعات، شاهرودی رئيس قوه قضائيه جمهوری اسلامی در سفری به‌ سنندج قصد داشت برای مردم در مسجد جامع این شهر سخنرانی کند، اما خانواده‌های زندانیان سیاسی و جمعی از اهالی شهر سنندج که‌ از خانواده‌های زندانیان سیاسی حمایت میکردند با دادن شعار و بالا بردن پلاکاردهائی، مانع سخنرانی شاهرودی شدند. نیروهای امنیتی و سپاه‌ پاسداران و محافظین شاهرودی در جريان اين رويداد به‌ مردم حمله‌ کرده‌ و عده‌ای را دستگیر کردند.

 

2- به گزارش روزنامه‌ "سبه‌ی" 24 مه در منطقه‌ گونباد ‌شهرستان اورمیه‌ بین سپاه‌ پاسداران و نيرو های  پژاک درگیری ای شديدی پيش آمده است. در این گزارش‌ تاکيد شده است که 5 تن از کشته‌ شدگان پژاک از دخترانی می باشند که در صفوف اين جريان فعاليت می کنند.

 

3- روزنامه‌ "سبه‌ی" یکشنبه‌ 25 مه گزارش داد که نه ‌چیروان بارزانی مسئول اجرائی منطقه‌ کردستان که‌ در واشنگتن به‌ سر می برد در یک کنفرانس مطبوعاتی که‌ اکثر خبرنگاران حاضر در آن از ترکیه‌ بودند گفت: دولت کردستان اجازه‌ نخواهد داد که‌ از خاکش برای مبارزه‌ نه‌ تنها با ترکیه‌ بلکه‌ ديگر همسایه‌هایش استفاده‌ شود. وی همچنین گفت ما امیدواریم که‌ روابط ما (دولت کردستان عراق) و ترکیه‌ ادامه‌ داشته‌ باشد. قابل توجه‌ است که‌ هفته‌ گذشته‌ نه‌چیروان بارزانی با یک هیئت نمایندگی دولت ترکیه‌ در بغداد دیدار کرده‌ بود. او در جواب سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که‌ آیا برایتان مهم است که‌ ماده‌ 140 اجرا شود؟ جواب داد مساله مهم پیش رفت است نه‌ چیز دیگری. طبق اخبار روزنامه‌های ترکیه‌ نه‌چیروان بارزانی روز چهارشنبه‌ گذشته‌ با مشاور بین‌المللی بوش (استیون هدلی) و وزیر دفاع دولت بوش (رابرت گیتس) دیدار داشته‌ و موضوع اين ديدارمسئله‌ پ ک ک بوده‌ است. جف موریل سخن گوی پنتاگون نیز اعلام کرد که‌ نه‌ چیروان بارزانی صحبت از خواست حکومت کردستان برای استحکام روابط خود با ترکیه‌ کرده‌ و اشاره‌ نموده‌ است که‌ روابط با ترکیه‌ 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کردستان را به‌ دنبال خواهد داشت. ‌

 

 

 

بازگشت به صفحه اصلی

http:/www.siahkal.com