گزارشی از تظاهرات برعلیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی در لندن

در 18 تیر 1386

 

بمناسبت هشتمین سالگرد خیزش قهرمانانه دانشجویان دانشگاههای ایران در 18 تیر 1378، روز دوشنبه 9 جولای مصادف با 18 تیر، از ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر، تظاهرات پرشوری در لندن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی برگزار گردید. این تظاهرات افشاگرانه از طرف سازمانها و نیروهای سیاسی ضد رژیمی در انگلستان، ترتیب داده شده بود و در آن تعداد زیادی از ایرانیان مخالف رژیم جمهوری اسلامی، شرکت داشتند. در محل تظاهرات، شعارهائی در پشتیبانی از مبارزات کارگران، دانشجویان، زنان، خلقهای تحت ستم ملی و در افشای جنایات و آدمکشی های رژیم جمهوری اسلامی، نصب شده بود. شرکت کنندگان در تظاهرات، با سر دادن شعارهایی برعلیه جمهوری اسلامی، کینه و خشم خود علیه رژیم کشتار و شکنجه و نهایت همدردی با توده های مبارز بپاخاسته ایران را که در بدترین شرایط ترور و اختناق در راه حقوق انسانی خود، مبارزه میکنند، نشان میدادند.

 

دراین تظاهرات پر شور اعتراضی، در بین انبوه شعارها به زبانهای فارسی و انگلیسی، شعارهای زیر بچشم میخورد: مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی! مرگ بر رژیم ضد دانشجو، مرگ بر رژیم کارگر کش، مرگ بر رژیم ضد زن، سرنگون باد رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی! کارگر، دانشجو حمایتت میکنیم! درود بر کارگر، درود بر دانشجو، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر رفسنجانی، مرگ بر احمدی نژاد، مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی! زندانی سیاسی آزاد باید گردد! پیروز باد مبارزات زنان بپاخاسته ایران! پیروز باد مبارزات خلقهای تحت ستم ملی! از جنبش کارگری و دانشجویی حمایت کنید! و ...  فعالین سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان و فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن نیز با صدور فراخوانی، در این تظاهرات، فعالانه در کنار دیگر نیروها شرکت کردند.

 

طبق آخرین اخبار رسیده از ایران نیروهای سرکوبگر رژیم، تظاهرات پردامنه دانشجویان دانشگاهها را، در سالگرد خیزش 18 تیر، مورد هجوم بیرحمانه قرار داده و تعداد کثیری از آنها را دستگیر کرده اند. ما بدین وسیله، اعتراض شدید خود را علیه این تهاجم وحشیانه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی بر علیه دانشجویان، اعلام داشته و ضمن حمایت از مبارزات انقلابی دانشجویان، خواهان آزادی بی قید و شرط دانشجویان دستگیر شده اخیر، هستیم.

 

سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن

 

 

 

بازگشت به صفحه اصلی

http:/www.siahkal.com