گزارشی از مراسم شب همبستگی با زندانيان سياسی در لندن!

 

 

به ابتکار تعدادی از نيروهای مبارز و ضد امپرياليست مقيم لندن روز يکشنبه (7 اکتبر 2007 ) مراسمی تحت عنوان "شب همبستگی بین المللی با زندانيان سياسی"  برگزار گرديد. اين مراسم به خاطره هزاران زندانی سياسی که در تابستان خونين سال 67 به دست قداره بندان حاکم بر ايران به فجيع ترين شکل ممکن به دار آويخته شدند و همچنين هشتمين سالگرد قتل عام ددمنشانه  زندانيان سياسی در زندان "اولوجان" ترکيه و پشتيبانی از کمپين بين المللی "کشتار را متوقف کنيد!" در فيليپين و همبستگی با زندانيان سياسی در هندوستان سازمان يافته بود. شب همبستگی با زندانيان سياسی  از ساعت 6.30 با يک دقيقه سکوت در گراميداشت خاطره همه زندانيان سياسی ای که در سراسر جهان توسط رژيم های جنايتکار مدافع نظام سرمايه داری  به قتل رسيده اند آغاز و تا ساعت 10.30 بعد از ظهر ادامه داشت.

 

در ابتدا پيام برگزارکنندگان مراسم که حاوی اطلاعات زنده ای از فجايع رخ داده  در زندانهای ایران، ترکیه ، فیلیپین و هند بود به اطلاع حضار رسيد و سپس رفيق محمد از زندانيان سياسی سابق ايران در باره سرکوب و شکنجه و اعدام در ایران زیر سلطه جمهوری اسلامی سخنرانی کرد. او در جريان صحبتهای خود با تکيه بر فاکتهای روشن نشان داد که چگونه رژيم حاکم بر ايران از همان آغاز قدرت گيری به سرکوب مردم پرداخته و کشتار سال 67 تنها يکی از جنايات فراموش نشدنی اين رژيم ضد مردمی است. سخنران سپس با اشاره به چگونگی قدرت گيری جمهوری اسلامی نشان داد که امپرياليستها برای مقابله با انقلاب مردم ما دارو دسته خمينی را در کنفرانس "گوادالوپ" به قدرت رساندند تا مبارزات ضد امپرياليستی مردم ما را با وحشيگری تمام سرکوب سازند. اين سخنان روشنگرانه در شرايطی که تبليغات امپرياليستی سالهاست که می کوشد  تا با ضد امپرياليست نشان دادن جمهوری اسلامی روابط تنگاتنگ امپرياليستها با ديکتاتوری حاکم بر ايران و در نتيجه دستان کثيف و خونين قدرتهای امپرياليستی در سرکوب مردم ما  را از مردم  منطقه و جهان پنهان سازد تاثير مثبتی بر شرکت کنندگان که از  کشور های مختلف بودند، گذاشت.

 

در ادامه برنامه و در قسمت اشعار انقلابی، حسن جداری تعدادی از اشعار خود را به زبانهای فارسی و ترکی و با توضیحات انگلیسی، به سمع شرکت کنندگان در مراسم رساند و آنگاه نوبت به يکی از مبارزين فيليپينی رسيد تا با اجرای زیبا و قدرتمند تئاتر کوتاهی با عنوان "آهنگ آزادی"، همبستگی جهانی را فرياد زند.  فريادی که  با استقبال جمعيت مواجه شده و از سوی آنان با فریادهای "زنده باد همبستگی بین المللی" پژواک داده شد.  در ادامه برنامه گروه موسيقی "نهر و آناتوليا" از ترکيه، جمعيت را به رقص و پايکوبی کشاند. سپس رفقای فیلیپین با اجرای یک تئاتر کوتاه دیگر با نام "فقط چند ندای دیگر" برنامه را ادامه دادند. در پايان بخش مراسم، اشعار وموسيقی هنرمند مبارز ترک "اسماعيل توپراک" با دست زدن پر شور حضار پاسخ داده شد.

 

لازم به تذکر است که پیامهای همبستگی متعددی از سوی نیروهای مبارز و انقلابی از نقاط مختلف جهان برای این مراسم ارسال شده بود که به علت کمبود وقت تنها اسامی آنها به اطلاع شرکت کنندگان رسید. اسامی برخی از سازمانها و جریانهای ارسال کننده پیام به شرح زیر است:

چریکهای فدایی خلق ایران، پروفسور خوزه سیسسون، دبیر اول و از پایه گذاران حزب کمونیست فیلیپین، کمیته دفاع از مبارزات مردم در برزیل (سپراسپو)، حزب کمونیست یونان- مارکسیست- لنینیست، رتمل دمیرر (ترکیه)، انجمن قلم ایران در آلمان، کانون نویسندگان ایران( درتبعید) و ....

 

شب همبستگی با زندانيان سياسی با همکاری انجمن کارگران هندی در بریتانیا (IWA)، سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان، فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن، کمیته بین المللی همبستگی با زندانیان سیاسی (UPOTUDAK)، مهاجرین بین المللی (اتحاد مهاجرین فیلیپینی)، کمیته همبستگی با زندانیان آزاده ((OTDK، مرکز فرهنگی صد گل ، سازمان يافته و برگزار گرديد و گامی بود در مبارزه بر عليه به فراموشی سپردن جنايات امپرياليستها و رژيم های وابسته به آنها در سراسر جهان و گراميداشت همه کمونيستها و آزاديخواهانی که در چهار گوشه جهان برای رسيدن به آزادی و سوسياليسم می رزمند.

 

با ايمان به پيروزی راهمان

 

فعالين چريکهای فدائی خلق ايران

 

 17 مهر 1386  -   9 اکتبر 2007

 

بازگشت به صفحه اصلی

http:/www.siahkal.com