به نقل از : 19 بهمن ، نشریه سیاسی - خبری چريکهای فدايي خلق ايران

شماره 82    15 مهر ماه 1388

 

 

در حاشيه تظاهرات بر عليه احمدی نژاد در نيويورک !

 

در  اعتراض به حضور احمدی نژاد رئيس جمهور منفور جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل و در حمايت از مبارزات دليرانه مردم ايران که در زير سبوعانه ترين سرکوب ها هرگز صدای اعتراضشان خاموش نگشته است، همانطور که می دانیم اخیرا هزاران نفر در مقابل ساختمان سازمان ملل در نیویورک دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات و تجمع هزاران نفری ، آن چنان خشم سردمداران ديکتاتوری حاکم را برانگيخت که مجبور شدند سگ "هميشه در صحنه" خود يعنی کيهان شريعت مداری را به جلو کيش دهند تا این روزنامه معلوم الحال با لجن پراکنی بر عليه ايرانيان خارج از کشور و بی اهميت جلوه دادن اعتراضات و مبارزات آنها کمی "ذوب شدگان در ولايت" را آرامش داده و به مزدورانی که هر روز ضربه جديدی از مردم مبارز ايران دریافت می کنند ، روحيه دهد.

 

کيهان شريعتمداری، اين کهنه بازجوی سياهچالهای جمهوری دار و شکنجه،  در اولين گام در گزارشی که در 5 مهر ماه درج نمود  تجمع اعتراضی چند هزار نفره مزبور را "تجمع چند ده نفره ضد انقلاب" قلمداد نموده  و سپس بيشرمانه اين تجمع افشاگرانه موفقيت آميز را حرکتی که با "ناکامی مطلق" مواجه شده اعلام نمود.  اين دروغ گوئی آشکار در شرايطی است که به گزارش خبرگزاريهای مختلف در آن تظاهرات که در تاریخ 24 سپتامبر (2 مهر) برپا شد بين 5 تا 8 هزار نفر شرکت داشته اند که این رقم در دروغ پردازي های کيهان و دستگاه تبليغاتی جمهوری اسلامی به "چند ده نفر" که بر عليه ديکتاتوری حاکم بر ايران دست به تظاهرات زدند، تقلیل یافته است.

 

کيهان در ادامه لجن پراکنی هايش  مدعی شده که در اين تجمع "سبزها، چريك هاي فدايي خلق ، مجاهدين (منافقين) و سلطنت طلبان  حضور داشتند" و "شعارهايي چون "نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران" سر دادند. به اين ترتيب دستگاه تبليغاتی جمهوری اسلامی می کوشد نيروهای سياسی ماهيتا متفاوتی را که در اپوزيسيون جمهوری اسلامی قرار داشته اما هيچ وجه اشتراکی با هم ندارند را دريک صف قرار داده و با تنزل شعارهای رزمنده مبارزاتی ای که در اين حرکت فرياد زده شد، چهره نيروهای مترقی و انقلابی مخالف خود را مخدوش سازد. واقعيت اين است که از میان اپوزيسيون رژيم طيف های گوناگونی در اين اعتراض شرکت داشتند که بعضأ هيچ گونه همگونی هم بين شان وجود ندارد. برای نمونه بين کمونيستها که با صف مستقل خود بر عليه احمدی نژاد تظاهرات نمودند با سلطنت طلبان  که آن ها نيز در قسمتی از محوطه مقابل محل سازمان ملل حضور داشتند نه تنها هيچ اشتراک و همکاری ای وجود نداشت بلکه آنها در دشمنی آشتی ناپذير فی مابين خود نيزهيچ گاه ترديد نشان نداده اند. مهمتر از آن اين که بر کسی پوشيده نيست که از نظر کمونيستها ، سلطنت طلبان مدافع همان نظام ظالمانه سرمايه داری ای می باشند که هم اکنون جمهوری اسلامی حفاظت از آن را بر عهده گرفته و اصلاح طلبان حکومتی به هزار حيله در جهت  نجات آن از زير ضربات جنبش توده ای و حفظ اش می کوشند.  دستگاه  دروغ پردازی رژيم وابسته به امپرياليسم جمهوری اسلامی از آنجا که  محل تظاهرات بر عليه احمدی نژاد محوطه  مقابل ساختمان سازمان ملل بود از اين واقعيت جهت هم صف نشان دادن و مخدوش نمودن صفوف نيروهای انقلابی در اپوزيسيون با نيرو های ضد انقلابی سوءاستفاده نموده است.  واقعيت اين بود که پلیس نیویورک برای کنترل هر چه بیشتر تظاهر کنندگان اين محل را  از روز قبل با نصب نرده های آهنی از بقيه خيابان ها جدا کرده و نيرو های هر يک از گروه های گوناگون اپوزيسيون مجبور شده بودند که  در قسمت های مختلف اين محوطه جمع شوند.  در نتیجه در شرايطی که  هر یک از نیروهای شرکت کننده با حفظ استقلال خود و شعار ها و بنر های خود در یک قسمت از محل اختصاص داده شده توسط پلیس ، مستقر شده بودند و هر يک با بلندگو های خود شعارهايشان را بر عليه رژيم فرياد می زدند.  این امر باعث شد که نه فقط کيهان بلکه  اربابش صدای آمريکا نیز امکان یابند که تجمع نیروهای گوناگون اپوزیسیون رژیم را  فریبکارانه بيانگر "همکاری" بین آن نيروهای رنگارنگ جلوه دهند.

 

با مرور گزارش صدای آمريکا از تظاهرات مورد بحث در نیویورک نیز می توان دید که آن ها نیز این طور جلوه داده اند که مثل اينکه در آن تظاهرات بين نيروهای مختلف اپوزيسيون "اتفاق نظر" وجود داشته یا حاصل شده بود.  صدای آمريکا در 24 سپتامبر در گزارش اش از اين حرکت نوشت: " گروهی با در دست داشتن پرچم سرخ حزب کمونيست کارگری در کنار طرفداران چريک های فدايی خلق، کمی آن طرف تر عده ای با در دست داشتن عکس های شاهزاده رضا پهلوی، و عده ای با سر دادن شعار «استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی» همه و همه برای يک منظور بدور هم جمع شده بودند و آن هم شرکت در حرکت عمومی مردم ايران است برای احقاق حقوق مدنی خود و بيرون آمدن از سايه ترس و سرکوب های بی حد و حساب و شرم آور. در اين نکته همه ايرانيان هم آرزو و هم سرنوشتند. مهمتر اينکه اکنون به نظر می رسد همگی بر سر اين نکته اتفاق نظر دارند"

 

اما بر خلاف این القائات ، واقعیت این است که در این حرکت در عمل هيچ گونه همکاری و اتحاد عملی بين نيرو های ناهمگون اپوزيسيون وجود نداشت و همه نیروهای مترقی و چپ با شعار ها و پوستر های مبارزاتی خود بدون هیچ برنامه مشترک قبلی با بقيه نيروهای اپوزيسيون، در بخش ورودی محل تجمع مستقر شده بودند. تبليغات دروغين چنين جلوه می دهد که مثل اينکه می شود بين کسانی که رسيدن به آزادی و برقراری دمکراسی را تنها با سرنگونی جمهوری اسلامی امکان پذیر می دانند ، با کسانی که این گمان را تبلیغ می کنند که گویا با عوض شدن رئيس جمهور و جلوس موسوی و یا حتی مهره ای گمنام و ناشناخته از خود این رژیم به مقام ریاست جمهوری ، مردم ما به مطالبات خود دست خواهند یافت و جهنم جمهوری اسلامی به بهشت تبدیل خواهد شد، "اتفاق نظر" بر قرار شود. اینان در گذشته با تبلیغ "همه با هم" در اغفال و گمراهی مردم می کوشیدند و امروز با شعار ظاهراً قشنگ "رنگین کمان" به این کار دست می زنند.

 

شکی نیست که اینان با در آمیختن صف نیروهای رنگارنگ دشمن با نیروهای مردمی نه به مردم و رهائی آنان بلکه به تضعیف نیروهای مردمی می پردازند. در تظاهرات مذکور ، کمونیست هائی شرکت داشتند که بر نابودی جمهوری اسلامی ، با هر جناح و دسته  تاکيد داشته و بنر های چريکهای فدائی خلق با همين شعار را به نمايش گذاشته بودند. آیا این مبارزین مثلاً با نیروهای ضدخلقی نظیر سلطنت طلبان یا طرفداران موسوی و کروبی به یک منظور و هدف در آن تظاهرات شرکت داشتند که صدای آمریکا ظاهراً با "وحدت طلبی" از آن دم می زند؟  آیا می توان انتظار داشت که طرفداران شرمگين جمهوری اسلامی "نه يک کلمه بيشتر نه يک کلمه کمتر" حتی قادر به تحمل آن پرچم شکوهمند و "اتفاق نظر" با برنامه انقلابی مورد نظر کمونیست ها باشند؟ 

 

اما تا جائی که به کیهان شریعتمداری مربوط می شود واقعيت اين است که لجن پراکنی های دستگاه تبليغاتی ديکتاتوری حاکم بر ايران بر عليه تظاهرات نيويورک انعکاسی از خشم آنها به خاطر موفقيت اين حرکت بود. حرکتی که يک بار ديگر  نشان داد که نیرو های انقلابی و مترقی به رغم امکانات محدودی که در اختیار دارند می توانند نقش بسیار مهم و روشنگرانه ای در مبارزه بر علیه رژیم وابسته به امپرياليسم  جمهوری اسلامی ایفا کنند .