گلکو روشن

ویروس کرونا و جمهوری اسلامی ، هر دو قاتل مردم ما هستند!

چگونگی شیوع فاجعه ویروس کرونا در میان مردم تحت ستم ما، و نقش و برخورد جمهوری اسلامی به آن، نفرت توده ها علیه این رژیم دزد و فاسد و سرکوبگر را بیش از پیش برانگیخته است.  رژیم جمهوری اسلامی در آستانۀ نمایش انتخاباتی مجلس یازدهم و راه پیمایی 22 بهمن، علیرغم آگاهی نسبت به شیوع ویروس کشندۀ کرونا در چین، یکی از مهلک ترین دروغ ها و پنهان کاری های دوران حاکمیت خود را به مردم ستمدیدۀ ایران تحویل داد. رژیمی که دستانش تا مرفق به خون توده های زحمتکش و تحت ستم ایران آلوده است، نه تنها مرزهای ایران را به روی اتباع چینی، که حاملین اولیه این ویروس شناخته شده اند و هواپیمایی های کشورهای دیگر برای حفظ شهروندان خود در انتقال آن ها از کشوری به کشور دیگر ممانعت می ورزیدند نبست، بلکه شرکت هواپیمایی ماهان وابسته به سپاه پاسداران، در خدمت گذاری به این اربابان سرمایه، این مسافرین را جابجا کرد.

به گفتۀ برخی از مقامات درون رژیم، از جمله عضوی از کمیته کشوری آنفولانزا، ویروس کرونا تا جایی در حال گسترش است که احتمال می رود تا پایان سال جاری، بیش از 40 درصد از مردم پایتخت به آن آلوده شوند. آمار فاجعه بار مرگ 2 درصدی این جمعیت برای مردم ما و جهان وحشت انگیز است.  همۀ این ها در حالی ست که رژیم جمهوری اسلامی فاقد صلاحیت در ادارۀ این بحران است.  سال ها غارت و دزدی به دست مسئولین رژیم، گسترش عنان گسیخته سرمایه خصوصی، عدم کارآمدی سیاست گذاران در ایجاد و اجرای طرح های محافظتی پزشکی و محیط زیستی، شکاف طبقاتی و نرخ تورم بیش از 41 درصدی ، اکنون برای مردم ایران فاجعه ای دیگر بار آورده است.  کارگران ایران همچنان برای امرار معاش می بایست در کارخانجات حضور یابند و تدابیر خاصی برای تعطیلی کارخانجات و تامین معاش کارگران تا گذر از این بحران مرگ آور در نظر گرفته نشده است.  در این بین، بی پناه ترین اقشار جامعه که محصول سیستم سرمایه داری وابستۀ ای اند که رژیم جمهوری اسلامی با همه توان از آن حفاظت می کند ، فراموش شده اند و مرگ آنان نیز به گوش ما نخواهد رسید.  این بی پناه ترین ها، کودکان خیابانی، بی خانمان ها، معتادین بی سرپناه، زباله گردها هستند و همۀ کسانی که خانه ای ندارند که خود را در آن قرنطینه کنند یا بخاطر داشتن لقمه ای نان نمی توانند در خانه باقی بمانند، آن هایی که خانه های شان در اثر سیل و زلزله خراب شده است، و همۀ آن هایی که آب آشامیدنی شان آبی است که با گِل مخلوط است.

با گذشت بحران کرونا، میلیاردها میلیارد دلار پول نصیب کارتل های دارو و واکسن سازی صاحب امتیاز ویروس جهش یافته کرونا خواهد شد و افزایش درآمد مکرر و مستمر سالانه شرکتی که امتیاز واکسن و داروی احتمالی آن را به ثبت برساند ، تأمین خواهد گشت.

برای جامعه ایران ، تبعات این فاجعه هزاران مردم سوگوار خواهند بود که عزیزان شان در امتداد منفعت طلبی سیاسی- اقتصادی رژیم و در پی فریبکاری و بی کفایتی آن در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

تا این لحظه بنا به آمار رسمی حکومتی که به هیچ وجه واقعیت را منعکس نمی کنند ، ویروس کرونا جان حداقل 145 تن از مردم ما را گرفته و بنا به ادعای مقامات 6000 تن به این ویروس آلوده هستند. امروز، مامورین رژیم رفت و آمد به استان های گیلان و مازندران را منع و محدود کردند.

در چنین شرایطی ست که خبرگزاری ایرنا به نقل از یک وکیل دادگستری در پاسخ به این سئوال که "اگر بیمار مبتلا به کرونا ، بیماری‌اش را پنهان کند، چه مجازاتی دارد؟" نوشته است "اگر شخص ناقل با علم بر وجود علائم بیماری خویش دستورات قرنطینه را رعایت نکند و قصد آسیب رساندن به دیگران در وی محرز شود،‌ در صورت بروز خسارات جانی ، مرتکب قتل عمد شده است."  مردم می پرسند اگر همین اظهارات را معیار بگیریم ، آیا مقامات جمهوری اسلامی نباید به جرم قتل عمد مردم مورد محاکمه قرار بگیرند؟  زیرا همین ها بودند که با علم به این که ویروس کشندۀ کرونا در حال گسترش است، انتقال فعال آن را به وسیلۀ هواپیمایی ماهان میسر ساخته و با پنهان کردن اخبار مربوط به این اپیدمی و حتی تکذیب آن برای هفته ها، باعث شیوع گسترده آن شدند.

فاجعه شیوع ویروس کرونا که بار وخیم آن در نتیجه بی مسئولیتی سردمداران دزد و فاسد حکومت به صورت بیماری و مرگ بر سر مردم تحت ستم ما خراب شده، ضرورت نابودی این رژیم و تمامی تجلیات حاکمیت ننگین و ضد مردمی جمهوری اسلامی را یک بار دیگر با برجستگی تمام به نمایش می گذارد. به امید آن روز فرخنده!

هفتم مارس 2020